Fy Fabian!

11.jul.2007 @ 01:57
Det Fabian Cancellara gjorde p 3.etappe er noe av det reste jeg har sett. Og Kurt Asle Arvesen kan vre stolt som en hane over det resulatet. For bak enhver triumf i sykkel s finnes det hjelperyttere som fortjener sin del av ren. Thor Hushovd innrmmet etter etappen at han ikke hadde vrt tff nok i avslutningen. Det tolker jeg som noe langt mer positivt enn alle de negative "vibbene" som kom etter den ulykksalige velten p 2. etappe. Det gir hp for onsdagens 4. etappe. P den annen side sitter jeg med en flelse av at Hushovd ikke er helt i slag. Sr rumpe eller ikke. En Thor Hushovd itoppform ville hvertfall prvd hive seg p hjulet til Cancellara i dag, eller i beste fall gjort samme stuntet selv!

P den 4. skal det skje.....det er jo lov hpe!

Lang dag, klokka er mye, m f noen timer p yet fr dramaet fortsetter:-)

cpp

Kommentarer:
Postet av: Kristine

Det som gjr TdF, og store sykkellp generelt helt sinnsykt, er den vanvittige lagflelsen syklistene har og den heroiske innsatsen hjelperytterne gjr for sin kaptein! Det ser du sren ikke i noen andre sporter. Da Cancellara gikk over mlstreken s man CSC rytterne bak, som enda ikke har gtt i ml, jubler hemningslst.
Jeg synes Thor Hushovd er en idrettsmann helt ut av denne verden, men jeg er enig i at han n virker noe kapitulert ? er ikke det alt for tidlig? Og det virker som det sitter mellom rene, han sier jo selv at kroppen er helt topp.
Var der forresten noen som s dokumentaren om CSC p svensk TV p sndag? Den burde TV 2 vise i forbindelse med Touren - den var utrolig interessant.

11.jul.2007 @ 09:34
Postet av: Anne

Syntes hele Tdf er bare s rtt. Men jeg savner mere at Kurt Atle Arvesen fr mere oppmerksomhet fra norske media. For han gjr en kjempejobb for CSC. Og er en veldig bra sykelist som burde f mere kreditt for det han gjr. Syntes Thor Hushovd virker litt tam n, men mulig han reiser seg igjen i dag. Han trenger en etappeseier for virkelig f igjen god flelsen.

11.jul.2007 @ 13:36
Postet av: Han Solo

Kristine
Har du aldri sett en fotballkamp ? Har du aldri sett hvor hardt et lag jobber for hverandre og hvor glade de blir nr en av medspillerene lager ml?
Nr Hushovd vinner en etappe i tdF er det som om en lagkamerat skrer i en VM-kamp i fotball.
Sykkel er en lagsport hvor noen m jobbe hardt for at andre skal kunne gjre det de er best til. Akkurat som i andre lagsporter.
Og akkurat som andre lagsporter s deler man p pengene man vinner.

11.jul.2007 @ 15:16
Postet av: Gunnar

Hehe du fikk rett gitt, p det fjerde skjedde det :) Og igjen demonstrasjon av laginnsatsen som trengs for lykkes 100%. Et talende bildet er jo de to hendene som strekkes i vret langt bak i feltet akkurat i det Thor gr over ml, nemlig Julian Deans :)

11.jul.2007 @ 20:37
Postet av: Sigurd

Han Solo:
Syklingen blir annerledes for selv om ikke fotballspilleren scorer ml vil han huskes for ha vunnet og han regnes som en av seierherrene. Selv om Juan, forsvarspiller fra Bayer Leverkusen som spilte for Brasil da de vant VM i 02, ikke scoret eller gjorde seg veldig bemerket under VMet spilte han de fleste kampene og regnes som vinner av VM sammen med lagkameratene. Nr ryttere som Anthony Charteau, Vim Vansevenant, Johan Vansummeren og Servais Knaven ofer seg for sine kapteiner gjr de for senere komme i ml som nummer 167, 183 eller 192, gjerne noen minutter bak. Dette er ikke det samme som i fotball. Vinner man i fotball regnes alle som vinnere, vinner du i sykkel er det en vinner.
Det er da ikke rart at en fotballspiller jubler nr en medspiller scorer, da er jo alle p laget nrmere seier. Det er imidlertidig ikke like normalt at Vim Vansevenant og Johan Vansummeren kommer inn flere minutter bak vinneren p 190 plass og jubler som besatt. Men de gjr det fordi kapteinen deres vant, det er lagsport det!

11.jul.2007 @ 20:52
Postet av: Alfred

En fantastisk dag.
M bare si at dagens etappe var noe av det morsommeste p sykkel p lenge.
ble bitt av en sykkelbasill under VM i Oslo 93. Sto akkurat der Dag Otto rykket p nest siste runde, sammen med 8 gale italienere og etter det har jeg vrt rimelig sykkelgal i juli. LeTour er helt fantastisk, og n blir det jo kanskje til og med uten ulovlig doping.
Takk til TV2 for satse p dette.

11.jul.2007 @ 21:40
URL: http://www.brastol.no
Postet av: Kristine

Han Solo,
jeg har sett mange fotballkamper, og gleden nr scoringen er et faktum. Jeg mener like fullt at syklistene p de forskjellige lagene virker mer uselviske. Kanskje det er fordi jeg begynner innse at jeg liker sykling bittelitt bedre enn fotball? :)

12.jul.2007 @ 09:18
Postet av: Han Solo

Sigurd !
Jeg mener du tar feil.
Ser du p hva som skjedde etter Hushovds seier igr ser du tydelig at alle regnes som vinnere.Dette kan man ogs se historisk. Har man vrt med p Lance Armstrongs TdF-seiere s huskes man for dette. Se f.eks p Steffen Kjrgrd eller Atle Kvlsvold ( Greg Lemond )
Dessuten er det helt sikker at selv om Anthony Charteau kommer i ml som 167 s kan han juble fordi kapteines seier gir han en like stor del av pengepremien som de andre p laget.Det er ikke ikke bare fordi han synes det var hyggelig at kapteinen vant at han jubler.
Har du vrt med p et vinnerlag stiller du ogs sterkere nr nye kontrakter skal forhandles.
S det er en stor misforstelse at syklister er mer uselviske enn andre idrettsutvere i lagsporter. De jobber knallhardt for hverandre fordi det lnner seg for alle. Akkurat som i f.eks fotball.
Men akkurat som David Beckham s deler heller ikke Thor Hushovd sin grunnlnn eller sine private sponsor-inntekter med resten av laget. Der er syklister like selviske som fotball-spillere.

12.jul.2007 @ 11:09

Skriv en ny kommentar:

Navn:
Husk meg ?

E-post:


URL:


Kommentar:


Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://app.nettblogg.no/trackback/ping/5479762
hits